על מנת שהילד יוכל לבטא את היכולות הקוגנטיביות שלו, חשוב שיהיה פנוי ללמידה וידע לווסת את הרגשות של הלחץ והתיסכול. בעבודה בתחום הרגשי, חשוב לייצר עבור הילד חוויות של הצלחה, מסוגלות עצמית , הנאה מתהליך הלמידה או האימון דרך: משחק, תנועה בדרך זו הילד משתף פעולה, המוטיבציה גבוהה יותר כך גם הביטחון העצמי ובוודאי ניכר שיפור בתפקוד , בתחושות והתייחסות כלפי הלמידה או בכל תחום בחיים.בתחום זה יש דגש על פיתוח רגשות חיוביים בלמידה, תחושת מסוגלות, חוסן רגשי