15 Apr
15Apr

העבודה בתחום הקוגניטיבי עם הילד/ה מתייחסת לשני חלקים

החלק הראשון מתייחס ליכולות הקוגניטיביות ללמידה:  אינטליגנציה, תהליכי עיבוד מידע,  תפקודי זיכרון חזותי, שמיעתי. בשלב הראשוני נערך שיעור אבחון הבודק את  תפקודי הלמידה ובניית תוכנית עבודה, איתור תחומי חוזק וחולשה. בחלק הזה ישנה התייחסות לתפקודי הלומד בשיעורי הוראה מותאמת פרטניים וקבוצתיים, הקניית אסטרטגיות למידה, הרגלי למידה, עבודה על תפקודים ניהוליים: ארגון, בקרה, ניהול מחשבות- הבחנה בין עיקר לטפל 

החלק השני מתייחס לדפוסי חשיבה, אמונות, מסוגלות עצמית, מוטיבציה. לדוגמא, האמירות: "זה קשה מידי, אני בטוח לא אצליח, לאחרים זה קל, לי זה קשה". אמירות אלו מייצגות מחשבות שליליות, אמונות מגבילות המונעות מילדים ומבוגרים להגשים את עצמם, לממש הצלחה בכל תחום בחייהם גם כאשר היכולות הקוגניטיביות תקינות

התייחסות לחלק זה באה לידי ביטוי במפגשי הוראה פרטניים וקבוצתיים ובייחוד במפגש קבוצתי: "אימון ללמוד איך ללמוד". בקבוצה זו אנו מתמקדים בבניית דפוסי חשיבה יעילים וחיוביים, בניית מסוגלות עצמית. הגדרה של מטרות ויעדים,  יצירת מיקוד בלמידה , שיפור תפקודים ניהוליים, עידוד חשיבה רפלקטיבית. שיקוף השפעת המחשבות שלו על הרגש ועל התנהגות




בעבודה עם תלמידים מתקשים (לאחר אבחון תפקודי למידה ובניית תוכנית עבודה, איתור תחומי חוזק וחולשה) השלב הראשוני בעבודה עם הילד בתחום הקוגניטיבי: מתמקד בבניית דפוסי חשיבה יעילים וחיוביים, בניית מסוגלות עצמית. הגדרה של מטרות ויעדים, יצירת מיקוד בלמידה , שיפור תפקודים ניהוליים, עידוד חשיבה רפלקטיבית. שיקוף השפעת המחשבות שלו על הרגש ועל התנהגותבתחום הקוגניטיבי ישנה התייחסות לשני חלקים:החלק הראשון, מתייחס ליכולות הקוגניטיביות בלמידה. כמו: אינטליגנציה, תהליכי עיבוד מידע, תפקודי זיכרון חזותי, שמיעתי. החלק השני מתייחס לדפוסי חשיבה, אמונות, מסוגלות עצמית, מוטיבציה. לדוגמא, האמירות: "זה קשה מידי, אני בטוח לא אצליח, לאחרים זה קל, לי זה קשה". אמירות אלו מייצגות מחשבות שליליות, אמונות מגבילות המונעות מילדים ומבוגרים להגשים את עצמם,לממש הצלחה בכל תחום בחייהם גם כאשר היכולות הקוגניטיביות תקינות.